אם אין ברשותכם מבנה משלכם שאתם מייעדים לעסק שלכם ואתם למעשה עובדים מהבית, אתם יכולים בהחלט להכניס את תשלומי המשכנתא כהוצאה מוכרת למס לצרכי העסק. איך תוכלו לעשות זאת בצורה הטובה ביותר? המשיכו בקריאה וגלו.

ריבית משכנתא כהוצאה מוכרת למס

במדינת ישראל על פי חוק מס הכנסה, במידה ואתם מתפעלים עסק מהבית הפרטי שלכם, אתם זכאים לנכות מהכנסות העסק שמונים אחוז מהוצאות ריביות המשכנתא. מעבר לכך, מלבד הכנסת הוצאות המשכנתא, אתם גם זכאיים לנכות הוצאו כמו, חשמל, מים, אינטרנט וטלפון. באתר של מס הכנסה, תוכלו לראות רשימה מפורטת של כל ההוצאות שאתם יכולים להכניס לדוח השנתי שאתם מגישים בסוף שנה למס הכנסה. אם אתם לא בטוחים איך להכניס את ההוצאות, תמיד תוכלו להיעזר בשירותיו של רואה חשבון.

איך תוכלו לקבל החזר על ריביות המשכנתא שאתם משלמים?

על מנת לקבל את ההחזר, כל מה שתצטרכו לעשות הוא למלא דו"ח שנתי להחזר מס. לשם כך, תוכלו להוציא מהאתר או לגשת ישירות למס הכנסה ולצרף לטופס 1301 של מס הכנסה את המסמכים הנדרשים לקבלת ההחזר על ריביות המשכנתא שלכם. נזכיר שחשוב מאוד להתייעץ עם רואה החשבון שלכם, על מנת לדעת איזה מסמכים יש לצרף לטופס 1301 ועל מנת שתדעו שצירפתם את כל מה שנדרש. כך שהטיפול בבקשה שלכם יבוצע בצורה המוצלחת ביותר וללא עיכובים.

קחו בחשבון שהחלק שניתן לנכות מהסכום הוא החלק המשמש אתכם לעבודה בבית. לדוגמה, אם אתם מתגוררים בבית עם ארבעה חדרים וחדר אחד מתוך הארבעה משמש אתכם לחדר עבודה, אז החלק הוא 25 אחוז מסך הדירה כולה. שימו לב, בשנים הראשונות, הניכוי יהיה גבוה יותר ומדוע? כי כאשר לוקחים משכנתא, בתחילת התקופה וכאשר מתחילים לשלם את התשלומים, התשלומים על הריביות גבוהים יותר.

מה קורה אם אתם מוכרים את הבית?

נניח שאתם מוכרים את הבית ועוברים לבית אחר, אז מגיע לכם להכיר בריבית ששילמתם על המשכנתא כהוצאה מוכרת. הדבר נעשה כאשר מחושב מס השבח. כך תזכו לקבל סכום יפה וכל זאת בצירוף הניכוי של הריביות שכבר הוכר כהוצאה מוכרת במהלך השנים שהתגוררתם בבית.

איך עושים את כל התהליך בצורה נכונה?

על מנת לבצע את כל התהליך בצורה מוצלחת ועל מנת להכיר בתשלומי המשכנתא תצטרכו להכניס אותם כהוצאה מוכרת כאשר אתם ממלאים את הטופס 1301 - דוח שנתי למס הכנסה, יש להיעזר באנשי מקצוע כמו רואה חשבון וגם יועץ משכנתאות מקצועי, שיש לו התמחות בכל הקשור למשכנתאות לעסקים.

איך בוחרים רואה חשבון לעסק?

כאשר אתם בעלי עסק, יש להתנהל בצורה הנכונה והטובה ביותר מול הגופים השונים בהם מס הכנסה, ביטוח לאומי, מע"מ. על כן, מומלץ שיהיה לכם רואה חשבון שייצג אתכם בכל מה שצריך וכמו כן שיכוון אתכם וידריך אתכם לגבי ההוצאות המוכרות במס הכנסה, ביניהן גם הוצאה על תשלום משכנתא לעסק. בדקו האם יש רואה חשבון בעיר מגוריכם והאם יש עליו המלצות. נסו גם לקבל הצעות מחיר ממספר רואי חשבון. שקללו את כל הנתונים ובחרו ברואה החשבון המתאים לייצוג העסק שלכם.